Oppitunnit massiivisesta matkan epäonnistumisestamme

Laajennetusta matkasta on tullut vapauden edustaja. Uusista rikkaista. Monien meistä lopullisesta tavoitteesta … ainakin teoriassa.

Aloimme ymmärtää perhematkustamisen mahdollisuudet vuosia sitten. Tämä tapahtui ennen kuin tapasimme uskomattoman Wonderling-perheen, ja se oli ensimmäinen kerta, kun harkitsimme vakavasti mahdollisuutta työskennellä kohti kykyä matkustaa, kun meillä oli vielä pieniä lapsia ja ennen eläkkeelle siirtymistä. Päätimme tehdä siitä tavoite ja aloimme säästää matkoja varten.

Onneksi tai valitettavasti prosessi meni nopeammin kuin odotimme, ja meillä oli pian mahdollisuus antaa sille koeajo. Tiedätkö vanhan sanonnan, joka on olemassa melkein kaikilla kielillä, jonka opit enemmän epäonnistumisesta kuin menestyksestä?

Teimme varmasti … ja tässä miten se tapahtui:

Rookie-matkavirheet (ja vinkkejä matkan epäonnistumisen välttämiseksi!)

Tuolloin meillä oli neljä lasta ja olimme juuri huomanneet, että olin raskaana viidennessä. Aloin tutkia edullisia perhematkailukohteita muutaman tunnin lennon päässä asuinpaikastamme. Tämä oli ensimmäinen virheemme.

VINKKI # 1: älä aloita tutkimalla budjettipaikkoja … löytää paikka, johon mennä ja selvittää, miten se tehdään budjetissasi.

Tutkimukseni perusteella Dominikaaninen tasavalta täytti kriteerimme ja oli suhteellisen lyhyt lentosarja kotoa. Lukitsimme määränpäähän (Punta Cana) ja aloimme suunnitella. Päätimme, että kuukausi tuntui hyvältä ajalta, varsinkin kun monet VRBO: n paikat tarjosivat kuukausittaisia ​​alennuksia.

VINKKI # 2: Jos matkustat aivan uuteen paikkaan ryhmän kanssa, harkitse yhden tai kahden henkilön lähettämistä etsimään sitä ensin tai ainakin puhumaan jonkun kanssa, joka on ollut siellä samankokoisen ryhmän kanssa vinkkejä.

Varasimme VRBO: n, pienen huoneiston, joka väitti olevansa muutaman sadan metrin sisällä. rannalta ja tarvittavat lennot. Tutkin määränpäämme ja mitä pakata ad nauseam. Kaksinkertainen ja kolminkertainen tarkisti kaiken. Pakkasin ja pakkasin kaiken uudelleen (olen oppinut vähän siitä lähtien … nyt minulla on yksinkertainen pakkausluettelo, johon pidän kiinni.)

VINKKI # 3: Käytä ainakin jonkin aikaa matkaa edeltävänä yönä nukkumaan!

En tiennyt, että suunnittelu olisi helppo osa …

Matkan ensimmäisenä päivänä kello 3 aamulla saimme kaikki lapset ylös ja pukeuduimme. Ladasimme 3 valtavaa laukkua (aivan liian monta!) Ja massiivisen lenkkikärrymme ja neljä lastamme pakettiautoon ja saimme jonkun pudottamaan meidät lentokentälle. Ensimmäinen jalka vei meidät Miamin läpi.

VINKKI # 4: Vältä Miamin lentokenttää, jos se on mahdollista, etenkin pienten lasten kanssa, jotka eivät rakasta kävellä pitkiä matkoja!

Kun ennätyksellinen sprintimme Miamin lentokentän läpi kuljetti 3,5 lasta ja vedimme rattaita halusivat rattaat kymmenen minuutin matkalle, teimme jatkolennomme DR Punta Canaan.

Laskeuduimme ihastuttavimmalle lentokentälle, jota olemme koskaan nähneet olkikaton ja avoimilla seinillä. Lentokoneen ulkopuolella ei ollut massiivisia kulkutietä, ja käytimme röyhkeä portaikko, joka rullasi koneelle. Löysimme matkatavaramme, pääsimme tullin läpi ja huomasimme, että meidän oli selvitettävä, kuinka päästä uuteen kotiin poissa kotoa.

Puhun vähän espanjaa, mutta ei tarpeeksi, jotta sitä voidaan pitää edes lievästi sujuvana. Monissa paikoissa ihmiset puhuvat tarpeeksi englantia, joten tämä ei ole iso juttu, etenkään lentokentillä. Näin ei ole DR: ssä. Kukaan ei puhunut englantia, ja lopulta pystyin puhumaan tarpeeksi rikki espanjaa saadaksemme meidät taksille vuokra-asuntoomme.

Saavuimme huoneistoon ja huomasimme muutamassa sekunnissa, että se oli erittäin väärin esitetty mainonnassa. “ nopea internetyhteys ” oli olematon. Ruokakauppa, joka oli “ nurkan takana ” oli suljettu ja ranta oli paljon odotettua kauempana.

VINKKI # 5: Hanki yksityiskohtainen selvitys omaisuudesta, etenkin kaikista tarvittavista asioista, kuten Wi-Fi ja turvallisuus.

Tämän lisäksi “ ylellisyysyhteisö ” ajettiin alas ja ympäröi piikkilanka. Pieni yrittäminen meistä kahdesta vahvisti, että emme tunteneet oloamme turvallisia viemällä lapsiamme alueen rannalle ja että jopa päivittäistavaroiden saaminen olisi uskomatonta yritystä.

Nopeasti selvisi, ettemme voi jäädä tänne lasten kanssa kuukauden ajaksi. Ilman internetiä emme voineet etsiä muita vaihtoehtoja pysyä alueella, ja jopa lennon muuttaminen olisi vaikeaa. Emme olleet aktivoineet puhelimiamme kansainväliseen käyttöön, luulen, että olisimme riippuvaisia ​​Internetistä puhelinkäytössä.

Tajusimme, että meidän oli keksittävä tapa päästä kotiin lastemme kanssa. Pystyimme kävelemään alueelle, jolla on internetyhteys, ja käyttämään skypeä soittamaan lentoyhtiölle ja vaihtamaan lentoja palaamaan seuraavana päivänä (puhelun pudottua noin kymmenen kertaa) … mutta meidän piti päästä lentokentälle noin kello 5 aamulla ja meidän oli jälleen selvitettävä, miten päästä sinne ilman puhelimia ja pystymättä puhumaan paljon espanjaa.

VIHJE # 6: Opi ainakin kielen perusteet minne oletkin, tai ole suunnitelma kiertää, jos et halua.

Löysimme paikallisen, joka puhui englantia ja pyysi heitä auttamaan meitä varaamaan taksin seuraavaksi aamuksi toivoen, että se todella toimisi. Nostaimme kuljetuksen seuraavaksi aamuksi ja bunkkeroimme yöksi. Emme nukkuneet hyvin, koska emme tunteneet, että alue olisi turvallinen, ja otimme vuoroja pysyessäsi ja valvomassa muutaman tunnin, jonka olisimme voineet nukkua.

Seuraavana aamuna kello 4 aamulla olimme taas ylös ja taksilla matkalla takaisin olkikattoiselle lentokentälle. Onneksi, jopa kielimuurin takia, pääsimme sinne tapahtumattomasti, saimme lennolle pääsyn ja sisäänkirjautumisen. Lentomme viivästyi hieman, mutta teimme sen ja olimme erittäin katkeran makealla kotimatkalla.

Teimme sen takaisin Miamin lentokentälle vain 20 minuutissa, ennen kuin seuraava lentomme lähti. Jos olet koskaan käynyt Miamin lentokentän läpi, tiedät todennäköisesti, että oli noin 0% mahdollisuus päästä läpi tulli, turvallisuus ja lennolle ajoissa lennon suorittamiseksi, mutta annoimme sille voimakkaimmat ponnistelumme!

Vinkki 7: Kun varaat lentoja, varmista, että on riittävästi aikaa tulla läpi tulli- ja turvallisuusyhteyksien välillä ensimmäisellä osuudellasi takaisin Yhdysvaltoihin.

Teimme juuri ajoissa katsomaan lentomme nousua ilman meitä ja saaneet tietää, että meillä oli kuuden tunnin odotus seuraavaan kotiin. Lapset napsivat lentokentällä, koska he olivat täysin uupuneita ja muutama tunti ja joitain ylihinnoiteltuja lentokenttäruokia myöhemmin olimme vihdoin yhteydessä kotiin.

Voin epäilemättä sanoa, että se oli kaikkein väsynein, mitä me (vanhemmat) olemme koskaan olleet. Lapset saivat vähän nukkua matkalla, mutta olimme nukkuneet vain muutaman minuutin viimeisten 48 tunnin aikana ja olimme aikeissa kaatua.

Harkittuaan matkaa tuon tunnin ajomatkan päässä lentokentältä olimme valmiita vannomaan matkan lopullisesti. Ainakin lasten kanssa. Ja ainakin 20 vuoden ajan.

Vinkki # 8: Älä koskaan tee suuria elämänpäätöksiä, kun olet äärimmäisessä univaikeudessa tai emotionaalisen pakon alla.

12 tunnin keskeytymättömän unen jälkeen (ensimmäinen elämässämme lasten saamisen jälkeen), meillä oli erilainen näkemys maailmasta. Oli vielä jonkin aikaa, ennen kuin aloimme ajatella uudelleen matkustamista lasten kanssa, ja vuosia ennen kuin ryhdyimme takaisin laajempaan kansainväliseen matkustamiseen. Kirjojen kanssa4 tunnin työviikkoinspiraation saamiseksi olimme valmiita yrittämään uudelleen, ja olen niin iloinen, että teimme.

Nyt, monta vuotta jälkikäteen, voin sanoa, että olen aidosti kiitollinen siitä matkasta ja kaikista sen opettamista vaikeista opetuksista. Vaikka se oli pettymys ja uupumus (ja melko rahan tuhlaaminen), oppitunnit olivat korvaamattomia, ja kuten monet asiat elämässä, ne valmistivat meitä muihin haastavampiin asioihin, joita kohtaamme myöhemmin.

Matkailu on sen arvoista!

Jos olet päässyt tarinaan niin pitkälle, et välttämättä saa käsitystä, että tämän tarinan moraali on, että matka on ihanaa, kovaa ja niin sen arvoista … mutta se on. Varsinkin lasten kanssa.

Ajattelen sitä näin & hellip ;.

Kun olimme hyvin nuoria ja äskettäin kihloissa, pari, joka oli ollut naimisissa yli 40 vuotta, tarjosi ainutlaatuisen näkökulman. He sanoivat, että vaikka niin monet ihmiset odottavat naimisiin niin kauan, he kävivät päinvastaista tietä ja olivat siitä ikuisesti kiitollisia. He menivät naimisiin nuorina ja rikkoutuivat, ja heillä oli alussa vaikeita vuosia, mutta he kohtasivat heitä yhdessä. Näinä vuosina he selittivät, opettivat heille arvokkaita oppitunteja ja vahvistivat avioliittoaan. Samat kamppailut, joista monet ihmiset yrittävät päästä ohi ennen avioliittoa (koulu, taloudellisen vakauden saavuttaminen jne.), Tekivät avioliitosta vahvemman.

Ja tämä oli epäonnistunut DR-matkamme meille. Se oli nöyrä ja masentava (ja tuolloin hyvin kallis) oppitunti, joka vahvisti perheemme ja * lopulta vain lisäsi harhautumistamme.

Matkailu, kuten useimmat elämän hienot asiat, on kovaa ja joskus sotkuista. Se on myös uskomattoman palkitsevaa … varsinkin jälkikäteen.

Oletko valmis kokeilemaan sitä? Katso nämä viestit

• Vinkkejä vauvan kanssa matkustamiseen (hulluttamatta)
  • Parhaat matkapelit ja aktiviteetit lapsille
  • Kuinka pysyä terveenä lentämisen aikana
  • Paras kevyt matkarattaat (arvostelut)

Onko sinulla matka-painajaista kerrottavaa? Mitkä ovat vinkkisi estämään minun kaltaiseni matkan epäonnistuminen?